Saturday, January 08, 2011

Cerita Semalam....

Mari kite imbas cerita semalam..
Semua pejam mata dan fikirkan apa yang aku akan cte...
hihi...sengal gler aku soh korg pejam mata..padahal xtau ape berlaku kn..hihi..
cowy²..back to the story kay...

Semalam aku kerja petang..
Lebih kurang 1.15 pm tue aku da smpi kat daa...
Pastu kawan aku yg shift pon pesan la kat aku..
"Kak Ernie...tolong tgkkn pt bed 5 tue taw...takot dia lari blk je..."
"Ok" kataku...
Aku pon bergegas ke cubicle aku..nak pastikan "uncle" tue de ke x kat katil dia...
Bila aku sampai ke katil..."UNCLE" tue xde...arrgghhh..sudah!!!
Aku pon cari²...tgk dia dok kat kerusi luar wad tue...
Aku pon pggl n dia pon msk dok kt ktil dia...
Aku pon pesan kat pt tue.."Uncle jgn kuar taw...tggu anak uncle dtg br blh blk"...
Uncle tue menurut ape kataku...
Selepas dari tue aku dok je kat situ tgk tkot dia kuar plak..
Uncle 2 pon tgk aku semacam je taw...tkot aku tgk...hihi...
Sori la uncle saya terpaksa tgk uncle bab tkot uncle lari sape ssh..saya n "staff nurse" gak yg ssh..

Lebih kurang dalam pukul 2.45 pm cucu "uncle" tue dtg...
Cucu dia cri kat ktil tapi xjmpe...
Cucu dia tny aku mana "datok" saya??
Aku g tgk kt ktil dia...HILANG!!!!OMG....
Aku ape lagi..Cari 1 wad..kat luar....xde pon...
Aku bgtaw kat SN...SN pon "terkejut" trus cari "uncle" tue...
Kawan² aku yg lain pon cari juga..setiap tingkat diterjah..tapi still xjmpe...
SN membuat "report polis"...Cucunya still setia menanti "datok" k'sygannye itu..

Dalam pukul 3.15pm mcm tue cucunya dtg nk tgk CCTV kat PPUKM tue...
SN & kawanku pergi tgk CCTV tersebut...
Mengikut keterangan org tersebut "uncle" tersebut keluar dari wad pukul 2.33pm..
Berada dalam lif 2.37pm and terus ke teksi stand...
Lepas dari tue cucu uncle tersebut yg berada kat rumah menelefon kata dah sampai kat rumah...
Aku yang mendengar menarik nafas lega...
Risau juga pt tue da la xde 1sen pon kat tangan...
Umur da 78 tahun...Takut jadi ape² plak..
ALHAMDULLILLAH...
Pt slmt sampai ke rumah...
*uncle mmg bt kteorg huru-hara kat wad tue taw....

Aku kembali membuat tugas aku ngan tenang...
Isnin nie aku jadi "CN"(Charge Nurse)...
Harap akan jadi "CN" yang terbaek..(hihi..t'lbh sudah...)
"CN" tue mcm team leader la...
Kira org paling penting la...Mst ramai akan cari aku nnt...hihi..
Sekian..

~STN Ernie Azreen~:P

No comments:

Post a Comment

♥ story!

Daisypath Anniversary tickers